Fiksni tečaj: 1 € = 7,53450 kn
Brza narudžba
0 kom
Tako sitne, a tako hranjive!

5 sjemenki koje morate uvrstiti u svoju prehranu

Datum objave: 22.02.2022.
Komentiraj

Govori se kako su sjemenke prava riznica hranjivih tvari jer donose brojne zdravstvene prednosti stoga ne čudi da ih svrstavaju u „Superhranu“.

Bogate su brojnim vitaminima i mineralima te prepune nutrijenata koji su bitni za zdravlje i energiju metabolizma.

Danas su dostupne svima, izbor je stvarno veliki i koje god sjemenke uvrstite u svoju prehranu nećete pogriješiti.

#Chia sjemenke

Malo tko danas nije čuo za chia sjemenke pogotovo ako pazite na prehranu i hranite se zdravo.

Sve su omiljenije zadnjih par godina, a jedan od razloga je njihova brza priprema. Potrebno ih je samo namočiti u vodi kako bi pustile svoju sluz i nabubrile.

#Lanene sjemenke

Bogate vlaknima najčešće se koristi za regulaciju probave, no njihove blagodati su brojne.

Kod konzumacije treba pripaziti na jednu stvar. Zbog visokog udjela omega-3 kiselina lan lako užegne pa je bolja opcija pri kupnji odabrati cjelovite sjemenke. U mlincu za kavu ili blenderu sameljite količinu koja vam je potrebna za jedan obrok kako sjemenke ne bi izgubile svoju prehrambenu vrijednost.

sočne okruglice u umaku od rajčice

#Sezam sjemenke

Iako po svojim hranjivim vrijednostima zaslužuje biti u samom vrhu hranidbene ljestvice, njegova ljekovitost kod nas još je uvijek slabo prepoznata. Pročitajte više u našem blogu „Indijski sezam, opasan po zdravlje?“.

P.S. Crni sezam izazvati će „wow“ efekt na tanjuri, isprobajte ga ?

#Suncokret sjemenke

Kada spomenemo suncokret prva asocijacija nam je njegovo ulje koje svakodnevno koristimo. Sjemenke su zanemarene i smatraju se hranom za ptice, ali isplati se pružiti im priliku koju zaslužuju.

#Bučine sjemenke/golice

Buča je svestrana namirnica pa se u prehrani koristi njena  pulpa, cvijeće i sjemenke. Dok bučine sjemenke većinom volimo grickati, golice su oljuštene i pogodne za dodavanje u razna jela.

Kako ih koristiti

  • Sjemenke se mogu konzumirati samostalno kada vas uhvati glad ili tražite zamjenu za nezdrave grickalice.
  • Nezaobilazne su u pripremi doručka te se mogu kombinirati sa žitaricama, mliječnim proizvodima, orašastim plodovima, svježim voćem i povrćem.
  • Posipajte ih po raznim salatama ili krekerima, a mi ti savjetujemo da pripremiš domaće mlijeko ili izradiš namaz jer će te okusom raspametiti. Mljevene umijesite u kruh/kolače kao bezglutensku alternativu ili koristite za povezivanje i uklopite u juhe, umake, popečki

Na što treba pripaziti

  • Sjemenke sadrže visoki udio ulja pa treba pripaziti na njihovo čuvanje. Najbolje ih je držati na hladnom i suhom mjestu u tamnoj posudi koje ne propuštaju zrak kako ne bi užegle.
  • Kada su sjemenke u pitanju kod nekih ljudi javlja se intolerancija ili alergija. U usporedbi s drugim sjemenkama najčešće se javlja ona na sezam. Dosta prehrambenih proizvoda sadrži sezam pa tako propisi Europske unije nalažu da prisutnost sezama kao mogućeg alergena mora biti jasno naznačena na ambalaži prehrambenih proizvoda.
  • Sjemenke jesu kalorične, ali to ne znači da ne smijete uživati u njima. Ako ih pravilno dozirate ove visokovrijedne poslastice svakom jelu dati će jedinstveni okus i učiniti ih zanimljivijima.

Među našim receptima potražite inspiraciju kako sjemenke uklopiti u svakodnevni jelovnik.

Komentari
Newsletter
Prijavom ostvaruješ 10% popusta na prvu narudžbu
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Sendgrid

Google analytics