Brza narudžba
Košarica 0 kom

Zdrava obiteljska večera: Planiraj, pripremi, pojedi - ponovi!

Datum objave: 25.09.2020.
Komentiraj
Brze zdrave večere: Planiraj, pripremi, pojedi - ponovi!

Škola, vrtić, posao, škola, vrtić, izvanškolske aktivnosti… i, vrijeme je za večeru! Ostati organiziran, pun energije i motiviran za pripremu zdravog obroka na kraju dana, mnogima predstavlja pravi izazov.

Kako brzo i jednostavno do finog i zdravog obiteljskog obroka, iz tjedna u tjedan, iz dana u dan? Planiranje obroka zaista je individualna stvar. Ono što vama odgovara, možda neće uspjeti i nekom drugom. Vaš način može biti pomalo neuredan i manje elegantan nego što želite, ali ako na kraju dana ostvarite zadani cilj, zašto brinuti?

Promišljeni plan obroka može poboljšati kvalitetu prehrane vaše obitelji ili postići određeni zdravstveni cilj, a pritom vam uštedjeti vrijeme i novac. A da ne bi sve samo zvučalo jednostavnije nego što je, donosimo vam pet univerzalnih savjeta za planiranje tjednog jelovnika.

#1 Počnite s manjim planovima

Ako se nikada niste držali plana obroka ili mu se vraćate nakon duge stanke, možda ćete se osjećati obeshrabreno na početku.

Razvijanje navike planiranja obroka ne razlikuje se od bilo koje druge pozitivne promjene u vašem životu. Počnite s malim stvarima, lagano gradite samopouzdanje i tako ćete se brže ufurati u cijelu priču.

Za početak, pronađite pet recepata za idući tjedan.

Započnite s planiranjem samo nekoliko obroka ili međuobroka za sljedeći tjedan (ili mjesec). Nakon nekog vremena shvatit ćete koja vam strategija planiranja najbolje odgovara te ju postepeno možete nadograđivati.

#2 Razmotrite sve skupine namirnica

Bez obzira pripremate li obroke za tjedan dana unaprijed ili za cijeli mjesec, važno je da u plan uključite različite namirnice.

Najzdraviji plan obroka u fokus stavlja na namirnice poput voća, povrća, mahunarki, cjelovitih žitarica, visokokvalitetnih proteina i zdravih masti, dok u drugi plan stavlja, tj ograničava, unos rafiniranih žitarica, dodanih šećera i viška soli.

Na vašem popisu uvijek mora biti svježeg voća i povrća.

Dok pregledavate svoje omiljene recepte, razmislite o svakoj od skupina namirnica. Ako bilo koja namirnica nedostaje, popunite tu prazninu.

#3 Odredite dan za kupovinu i držite se popisa

Obroke je lakše i brže pripremiti ako je vaša smočnica dobro opskrbljena, a tome prethodi… shopping! Bez obzira na način na koji se organizirate za pripremu obroka, kupovinu ne možete izbjeći. No, uz dobro sastavljen popis, možete izbjeći impulzivnu kupovinu.

Kupovina bez popisa namirnica odličan je način da izgubite vrijeme i na kraju krajeva, završite s košaricom punom stvari koje vam nisu potrebne. Popis će vam pomoći da ostanete fokusirani.

Još jedan način kako uštedjeti na vremenu je kupovina namirnica putem interneta. Izbjegnite traženje parkinga, čekanje u dugim redovima i nošenje velikih vrećica. Da ne pričamo o tome koliko je tako lakše, i ekonomičnije kupovati XL pakiranja.

Kupovina putem interneta sigurna je i super praktična!

A živite li blizu nas, zdrave namirnice možete naručiti putem naše web trgovine, a narudžbu preuzeti osobno u skladištu. Ovo se već mnogima pokazalo kao vrlo praktična opcija! 

#4 Pratite i bilježite omiljene namirnice/jela

Uključite sve članove obitelji, pitajte ih što bi voljeli jesti. Dodatno ćete biti motivirani, i lakše ćete se inspirirati, kada znate da ćete pripremati nešto što će razveseliti nepca ljudi koje volite. No, kada su djeca u pitanju, ograničite izbor. Da se njih pita što bi voljeli jesti, svi znamo u kojem smjeru bi to otišlo. Dajte im na izbor tri ili četiri zdrave namirnice i mijenjajte ih svaki tjedan (ili mjesec).

Vodite evidenciju omiljenih, ali i najmanje omiljenih jela. Tako ćete s vremenom prikupiti dovoljan broj recepata za koje znate da ćete svi zajedno uživati u njima.

Slanutak ili leća? Hm, zašto ne oboje?

Također je korisno voditi bilješke o svim izmjenama koje ste napravili ili biste željeli napraviti za određeni recept, tako da svoje kulinarske vještine brže možete podići na višu razinu.

Još jedna zgodna ideja je organiziranje tematskih večeri! Ponedjeljak tjestenina, utorak riba, slane palačinke ili tortilje nastupaju u srijedu, četvrtak donosi fine okruglice... Klinci će obožavati ideju tematskih večeri, a možete nabaciti i igru restorana - na primjer, petkom, kada je na meniju wok s piletinom.

#5 Pripremite namirnice (ili komponente jela)

Operite i osušite salatu. Nasjeckajte luk. Narežite i pospremite povrće. Nadmašujući pripremu, možete otići i korak dalje, ako skuhate/ispečete unaprijed komponente svojih obroka.

Dobra priprema je pola posla!

Na primjer, pripremite veću količinu umaka od rajčice. Umak može ići na pizzu prvu večer, a sutra napravite okruglice u umaku od rajčice (koje isto tako možete pripremiti u većim količinama i zamrznuti!). Ili ispecite malo više piletine, i ostatak tjedna koristite ju za sendviče ili salate s tjesteninom i povrćem.

Svestrani umak od rajčice uvijek dobro dođe.

Organizirana kuhinja, ostava i hladnjak čine sve, od sastavljanja plana prehrane, kupovine namirnica i pripreme obroka, jer ćete uvijek znati točno što imate pri ruci i gdje su vam sastojci (i potrebni alati).

I zapamtite, ne postoji savršen ili pogrešan način organiziranja plana prehrane. Ne trošite previše vremena i energije tražeći savršen model. Inspirirajte se, veselite se kuhanju i pripremi obroka, pokažite kreativnost! #instafood 

Bitno je samo da pronađete sistem koji vama najbolje odgovara. Jer, na kraju dana, poanta je u večernjem obroku kao obiteljskom trenutku - kvalitetno provedite vrijeme s vašim najdraži ljudima oko stola i uživajte u dobroj i zdravoj hrani s njima.

ISTRAŽI ZDRAVE RECEPTE

KUPI ZDRAVE NAMIRNICE

Komentari
Održimo zdravu vezu
Prijavom ostvaruješ 10% popusta na prvu narudžbu