Brza narudžba
Košarica 0 kom

Pečeni indijski orah daje neodoljiv okus slanim i slatkim jelima

Datum objave: 15.11.2019.
Komentiraj

Znate li onaj osjećaj kad na prvi zagriz nekog jela osjetite ljubav? Okus koji teško možete identificirati, a ispunjava sva vaša osjetila, čini hranu neodoljivom i tjera vas na još.

Ispitujete prijateljicu recept i brzo zapisujete korak po korak kako se jelo radi i koji ga sve sastojci čine neodoljivim.

Ponekad je stvar samo u jednom jedinom sastojku koji čini onu najveću razliku između prosjeka i fantazije. U mnogim kolačima, ali i mesnim i jušnim jelima, to je baš indijski oraščić i to njegova pečena varijanta.

Navikli smo indijske orahe konzumirati kao grickalice između obroka, čini nam se to najjednostavnije ili samo nemamo mašte što bismo drugo s njima napravili.

U nastavku donosimo ideje kako možete svoja jela obogatiti okusom pečenog indijskog oraha, ali, prvo, podsjetimo se zašto biste ga na dnevnoj bazi trebali uključiti u svoju prehranu. Osim što je iznimno ukusan, indijski oraščić prava je riznica zdravlja.

Indijski orah sadrži manje masnoće

Radi se o sjemenki cashew jabuke koja raste na donjem dijelu ploda te voćke. Slatkog je okusa i zdrava baš kao i njena sjemenka.

Uz orašaste plodove često se veže negativan predznak pretjerane masnoće pa ih ljudi svrstavaju u one namirnice koje bi trebalo izbjegavati u borbi sa suvišnim kilogramima, povišenim kolesterolom ili krvnim tlakom.

Potpuno suprotno, upravo su orašasti plodovi vaši saveznici u nastojanju da regulirate tjelesnu težinu, a posebno ako je riječ o smanjenju masnoće u krvi.

Indijski orah nutritivno je visoko vrijedna namirnica.

Naravno, kao i svaku drugu namirnicu, i orašaste plodove treba konzumirati umjereno, ali na dnevnoj bazi.

Sve blagodati indijskog oraha

Indijski oraščić možemo slobodno prozvati i kraljem među orašastim plodovima uzmemo li u obzir da ova mala sjemenka u obliku bubrega sadrži puno manje masnoće od ostalih orašastih plodova.

Kad smo kod kolesterola, znate li da ga sirovi indijski oraščić uopće ne sadrži, a zbog dijetetskih vlakana kojima obiluje dugo pruža osjećaj sitosti?

Ujedno, on je i visoko vrijedan izvor antioksidansa koji čuvaju organizam od štetnog djelovanja slobodnih radikala, ali i izvor nezasićenih masnih kiselina koje su presudne u očuvanja zdravlja kardiovaskularnog sustava i u borbi protiv dijabetesa tipa 2.

Indijski orah sadrži minimalno natrija i šećera, a sadrži selen koji se učinkovito bori sa stanicama karcinoma i cink koji podiže imunitet cijelog organizma. Ujedno, on je izvor vitamina C i K i folne kiseline, ali i željeza, kalija i magnezija.

Pečeni indijski orah sadrži lutein i zeaksantin, dva antioksidansa poznata po blagotvornom učinku na zdravlje očiju. Ovi hranjivi sastojci također održavaju elastičnost kože kako bi usporili proces njenog starenja.

Dovoljni su to razlozi da indijski orah ubacite u svakodnevnu prehranu.

Široka mogućnost korištenja indijskog oraščića

Sirovi indijski orah i pečena verzija ove preukusne namirnice mogu se koristiti i u salatama, namazima, jelima od mesa i povrća i za pripremu kolača.

Zbog visoke koncentracije škroba kojeg sadrži, indijski oraščić namirnica je koju možete koristiti kao neku vrstu gustina za variva, juhe ili mliječne deserte.

Pečeni indijski oraščić možete i sami doma napraviti iz njegove sirove varijante, samo ga ubacite u pećnicu i za nekoliko minuta spremna je vaša topla grickalica ili savršena baza za pripremu slastica.

Pečeni indijski orah idealan je za pripremu salata, mesnih jela ili slastica.

Termički obrađen indijski orah sigurniji je za konzumaciju od njegove sirove varijante. Razlog tome je što sirovi indijski oraščić može biti zaražen salmonelom koja se u procesu termičke obrade uništava.

Dobra vijest je da se pečenjem ne mijenja ni sastav ni nutritivna vrijednost indijskog oraha.

Namaz, maslac, krema… i mnogo više

Maslac od indijskog oraščića osvojio je kuhinje egzotičnih krajeva, a srećom, na velika vrata ulazi i u naše domove.

Za njegovu pripremu trebat ćete samo indijski oraščić i po potrebi vodu ili ulje. Oraščiće bacite u blender i blendajte dok ne dobijete kremastu strukturu, po potrebi možete dodati jednu do dvije žličice ulja.

Namaz od indijskog oraščića prava je delicija!

Ako svježe indijske oraščiće namočite u vodu nekoliko sati i potom smiksate, dobit ćete još kremastiju strukturu indijskog oraščića koju možete koristiti kao zamjenu za sir, obogatiti okus bilo kojeg umaka u vašim kulinarskim čarolijama ili upotrijebiti kao preljev za tortu ili šlag.

Dodate li začine poput češnjaka, peršina, papriku i timijan, dobit ćete najukusniji namaz. Provjerite recept za ovaj divan namaz i spremite ga već danas.

Ovako pripremljen indijski orah, ako ga cijelog ne potrošite, bilo bi dobro čuvati u zatvorenim teglicama na hladnijem i mračnijem mjestu i potrošiti u roku nekoliko tjedana.

Na vama je da odaberete hoćete li koristiti svježu ili pečenu varijantu ove namirnice. Imajte na umu da pečeni smiksani indijski oraščić daje još jednu posebnu notu maslacu ili namazu od indijskog oraha.

Mlijeko za kolače bez laktoze

U onim kolačima i drugim jelima koja sadrže mlijeko, indijski oraščić uskače kao zdrava alternativa, od njega se vrlo jednostavno može napraviti i mlijeko.

Potrebno je samo indijske oraščiće namakati u vodi minimalno četiri, a maksimalno 12 sati i potom smiksati.

Mlijeko dobiveno od indijskog oraščića ne sadrži laktozu.

Dobra vijest za sve one koji pate od intolerancije na laktozu, a koja se prirodno nalazi u svim vrstama mlijeka životinjskog podrijetla, jest da mlijeko od indijskog oraha ne sadrži laktozu.

Gluten free namirnica

Indijski oraščić ne sadrži ni gluten pa je nezaobilazna namirnica za sve one koji pate od celijakije ili nekog drugog oblika intolerancije na gluten.

Izvrstan je dodatak bezglutenskim pekarskim proizvodima, poput kruha ili peciva.

Pečeni indijski oraščić podignut će vaš doručak na jedan viši nivo čarobnog okusa. Nasjeckajte ga u zobene pahuljice i dodajte sušeno voće po izboru. Osim što je to ekstra zdrav početak dana, držat će vas sitima sve do ručka i dati vam potrebnu energiju.

Usitnjeni pečeni indijski oraščić izvrstan je dodatak jelima od piletine, ali ga ne zaboravite dodati ni u krem juhu. Karfiol, brokula ili bundeva, nije važno, uživat ćete u svakoj žlici.

Ako niste skloni pečenoj verziji ove iznimno zdrave i ukusne namirnice, ili je jednostavno želite sami doma pripremiti, u webshopu vas čeka i sirova verzija indijskog oraščića. Ubacite je u bilo koje jelo ili samo grickajte za zdravi međuobrok.

 

Indijski orah pečeni slani

Indijski orah pečeni neslani

 

Komentari
Newsletter
Prijavom ostvaruješ 10% popusta na prvu narudžbu