Brza narudžba
Košarica 0 kom

Povijest sušenog voća

Datum objave: 08.03.2019.
Komentiraj

Jeste li se ikada zapitali od kuda ideja sušenog voća? Zašto i kako smo prešli s konzumiranja voća u njihovom svježem obliku na suhu formu?

Sušeno voće je prisutno već duže vrijeme, a sušene plodove možemo pojesti u njihovom sirovom obliku, no isto tako možemo ih koristiti kod pripreme raznih vrsta jela.

Sušeno voće su jednostavne namirnice koje su prirodno uklonile izvorni sadržaj vode. Svaka vrsta sušenog voća potječe iz zemalja i mjesta gdje se to voće najčešće nalazi.

Nastalo je sušenjem zrelog voća prirodnim putem (sunce, vjetar) ili pomoću dehidratora hrane, do stanja koje omogućuje dulje čuvanje.

Postoje tri osnovna tipa sušenog voća:

  • osušeni cijeli ili rezani plodovi (na kriške, kockice, prutiće i slično)
  • osušeni mljeveni proizvodi i
  • suhi proizvodi u prahu (ekstrakti)

Suhi voćni proizvod mora imati boju, miris i okus svojstven voću od kojeg je dobiven.

Sušeno voće ima nekoliko puta veću energetsku vrijednost od svježeg voća, kao i sastav hranjivih tvari, posebno šećera, željeza i količine biljnih vlakana.

Količina vode u suhom voću iznosi 16-25%.

Sušeno voće zadržava najveći dio hranjive vrijednosti.

Kako je nastalo sušeno voće?

Sušeno voće ima dugu tradiciju koja seže sve do 1700. godine prije Krista u Mezopotamiji, a potražnja za tom namirnicom ubrzano je rasla zbog slatkog okusa i hranjive vrijednosti.

Neki od najstarijih zapisa koji spominju sušeno voće pronađeni su na babilonskim glinenim pločama ili egipatskim hijeroglifima.

Naši preci su shvatili da imaju problem s hranom koja trune i propada kada je dugo skladištena. Kao odgovor na taj problem otkrili su prvu metodu očuvanja hrane, a to je sušenje ili dehidracija.

Za to otkriće su zaslužni sakupljači voća koji su prilikom sakupljanja pronašli plodove koji su pali s drveta. Takvi plodovi osušili su se od vrućine sunca i naleta vjetra te su i dalje bili jestivi i ukusni.

Snaga sunca i zračni tuneli korišteni su da se očuva obilje voća koje se inače bere sezonski, a ovako im je bilo dostupno tijekom cijele godine. Hrane nije bilo na pretek, a to je značilo da postoji potreba za sakupljanjem i očuvanjem hrane. Umjesto da bacaju plodove u otpad, očuvali su ih pomoću te metode.

Svježe voće kao što su grožđe, smokve ili datulje redovito se bralo te se dio pojeo odmah, a ostatak sušio i spremao.

Kako je vrijeme napredovalo, druge metode uklanjanja vode iz svježeg voća prakticirane su kroz primjenu dehidratora i specijaliziranih sušara.

Sušeno voće danas

U današnje vrijeme sušeno voće je još uvijek jedna od najpopularnijih namirnica i može se pronaći u svakom domaćinstvu. Ono se razlikuje po izgledu i okusu od voća koje su sušili naši preci zbog novih metoda sušenja koje su ubrzale i poboljšale cijeli proces.

Najpopularnije sušeno voće koje se danas konzumira su grožđice, breskve, smokve, marelice, šljive, datulje, i jabuke. Obično se nalaze u sirovom obliku jer nisu potrebni nikakvi dodatni zaslađivači.

Suho voće možemo uključiti u prehranu na razne načine.

Potrošnja sušenog voća je rasprostranjena, a tijekom vremena uvedene su i druge vrste voća kao što su borovnice, banana, brusnice, mango, ananas, papaja, kokos, peruanska jagoda...  Sušenom voću ponekad se dodaju zaslađivači prije nego što prođu kroz sam proces sušenja.

Ovisno o korištenoj metodi sušenja, voće zadržava najveći dio hranjive vrijednosti.

Zahvaljujući tome možemo iskoristiti sve prednosti hranjivih tvari i uživati u njihovim okusima tijekom cijele godine. Davno je prošlo vrijeme kada smo morali čekati sezonu kako bi se zasladili finom omiljenom voćkom!

Nutritivne vrijednosti suhog voća

Postoji nekoliko stvari koje treba uzeti u obzir pri odabiru koje suho voće konzumirati.

Imajte na umu da je važno prvo razlikovati svoje zdravstvene prioritete, jer se razlikuju po pojedinoj osobi. Svi smo na jedinstvenom putu kada je u pitanju naša prehrana i zdravlje. Što točnije prepoznamo koje su naše potrebe, to postaje jasnije koji će najzdraviji izbor hrane biti za svakoga od nas osobno.

Bez obzira na vaše specifične ciljeve, postoje razni načini na koji možete uključiti suho voće u svoju prehranu kako bi vam pomoglo da ih ostvarite.

Suho voće sadrži tri do četiri puta veću količinu vlakna, vitamina i minerala od svježeg voća.

Opće prednosti uključivanja sušenog voća u prehranu svode se na:

  • sušeno voće je izvrstan izvor dijetalnih vlakana (poboljšava probavu)
  • odličan je izvor energije
  • suho voće je ukusno i čini zdravu zamjenu za visokokalorične deserte
  • zamjena slatkiša suhim voćem dobra je strategija za smanjivanje unosa šećera
  • suho voće prava je riznica minerala (kalija, magnezija, kalcija, cinka i željeza), kao i vitamina (A, B i C)
  • razine minerala, kalcija i željeza veće su u suhom voću nego u svježem

Suho voće sadrži veću količinu vlakna, vitamina i minerala od svježeg voća.

Suho voće smatra se bitnim u prehrani djece i odraslih, no kao i kod svega ostalog, umjerenost je uvijek ključ. Previše dobre stvari može postati loša stvar, pa tako i kad je riječ o sušenom voću.

Možete sami naučiti kako sušiti voće, ali za razliku od prošlih dana, većina nas nema vremena da osuši vlastite plodove. Srećom, postoje tvrtke poput naše, Marjan voće, koje čine sušeno voće kao i orašaste plodove lako dostupnima.

Ponosni smo na svježinu suhog voća koje nudimo, a povratne informacije naših kupaca potvrđuju da radimo nešto dobro. Pozivamo vas da isprobate neko od našeg sušenog voća i uživate u njemu kao samostalnoj grickalici ili u avanturama kuhanja i pečenja.

Pripremili smo i recepte koje možete isprobati, te tako u prehranu uključiti zdrave suhe plodove.

 

NAŠA PONUDA SUŠENOG VOĆA

Komentari
Newsletter
Prijavom ostvaruješ 10% popusta na prvu narudžbu