Brza narudžba
Košarica 0 kom

Najbolje zamjene za šećer

Datum objave: 05.04.2019.
Komentiraj

Bijeli šećer je štetan. To je neosporna činjenica do danas potkrijepljena brojnim studijama. No, i sami možete provjeriti njenu točnost, ako se na neko vrijeme odreknete šećera.

Izgubit ćete kilograme, popravit će vam se ten, nestat će probavne tegobe, ustabiliti će se razina šećera u krvi i osjećat ćete se bolje.

Ukupni dnevni unos šećera zapravo ne smije prelaziti 5% od ukupne energije koju dobivate preko hrane. To bi za muškarce bilo oko 35 grama, a za žene 25 grama dnevno.

U stvarnosti, samo jedan odlazak na kavu, pod pretpostavkom da je pijete sa šećerom, košta vas pola dnevnog unosa. Ako pribrojimo sav ostali šećer koji konzumirate u danu, prema istraživanjima, unosite 10 puta više šećera od preporučene količine.

U tolikim količinama, šećer je opasan za zdravlje. Osim što potiče debljanje, također vodi do kardiovaskularnih bolesti, dijabetesa, oštećenja jetre, ukrućuje krvne žile i potiče ovisnost. Šećer nas, zapravo, polako ubija.

Srećom, dobra vijest za ljubitelje slatkog je da postoje i alternative običnom bijelom šećeru. Zdrave su i nemaju štetnih posljedica, a jednako su ukusne i teško im je odoljeti.

Želite li zadržati slatko, a pri tom biti sigurni i da pazite na zdravlje, odaberite neke od navedenih alternativa:

Stevija 

300 puta slađa od bijelog šećera, stevija je prirodni zaslađivač bez štetnih nuspojava. Listovi stevije upotrebljavaju se kao zaslađivači napitaka i prehrambenih proizvoda. Nema kalorija i preporučuje se u prehrani dijabetičara kao zamjena za druga sladila. Glikozidi stevije smanjuju osjećaj gladi.

Listovi stevije su prirodni zaslađivač koji nema kalorija.

Stevija regulira krvni tlak i poboljšava stanje kože. Ima antivirusno i baktericidno djelovanje, a čuva i zube.

Javorov sirup

Čisti javorov sirup može zamijeniti šećer, ne djeluje štetno i ima visok sadržaj minerala u tragovima, kao što su cink i mangan, koji povoljno utječu na zdravlje srca i smanjuju razinu kolesterola u krvi, a također obiluje vitaminima i polifenolima.

Visok sadržaj minerala u javorovom sirupu ima povoljan utjecaj na zdravlje srca.

Korištenjem javorovog sirupa mogu se izbaciti toksini iz tijela, očistiti bubrezi i cijeli probavni sustav, smanjiti pritisak koji toksini rade na živce, arterije i krvne žile te zadržati mladolik izgled.

Datulje

Datulje su izrazito slatke te su zbog toga odlična zamjena za bijeli šećer, a uz to su odličan izvor energije.

Kako bi mogli koristiti datulje umjesto šećera, u pripremi raznih jela (kolač, smoothie, razne kaše i slično), najbolje ih je nabaviti u obliku paste od datulja - ili ju jednostavno napravite sami!

Kod pripreme raznih jela, datulje su odlična zamjena za šećer.

Trebaju vam samo datulje i začini po želji (cimet, klinčići...):

  • Datulje očistite od koštica i ako su jako tvrde potopite ih s malo tople vode 15-tak minuta da omekšaju.
  • Ubacite ih u multipraktik i dodajte malo tekućine u kojoj su se datulje namakale i pustite da multipraktik radi svoje dok ne dobijete glatku masu.
  • U pastu možete dodati i začina po želji, na primjer cimet, klinčić, koru naranče. Pastu možete čuvati i do mjesec dana u hladnjaku.

Agava sirup

Prirodni zaslađivač koji se dobiva iz Južnoameričkog kaktusa. Često ga zovu „medena vodica“, jer ima blagi okus i svjetlu boju. Rjeđi je od meda, ali je slađi, pa ga kod kuhanja treba još manje nego meda.

Agava sirup se dobiva od kaktusa i slađi je od meda.

Agava sirup ima neobično niski glikemični indeks i praktički ne utječe na razinu šećera u krvi. Zbog toga je idealan za dijabetičare i ljude preosjetljive na šećer.

Šećer kokosove palme

Dobiva se iz biljnog soka kokosovog cvijeta. Smeđe je boje s laganim okusom karamele. S druge strane, pogodnosti za organizam kokosova šećera doista su zapanjujuće.

Šećer kokosove palme je smeđe boje i ima lagani okus karamele.

Najveća prednost ovog šećera je nizak glikemijski indeks budući da sadrži inulin kojem se pripisuje nizak GI.

Ksilitol

Prirodni šećerni alkohol, kojeg u prirodi ima u vlaknastom voću i povrću, ali i u ljudskom tijelu. Dobiva se iz kore breze ili kukuruznih klipova. Izgledom i okusom je vrlo sličan saharozi, a slično se ponaša kod kuhanja (jedino se ne može karamelizirati te nije pogodan za tijesta s kvascem jer se tijesto ne digne).

Ksilitol ili prirodni šećerni alkohol dobiva se kroz koru breze ili kukuruzne klipove.

Sadrži 40% manje kalorija od saharoze. Ni ksilitol ni sorbitol ne uzrokuju karijes, dapače ksilitol se koristi za poboljšanje higijene usne šupljine.

 

Zavirite u našu ponudu suhog voća

Komentari
Newsletter
Prijavom ostvaruješ 10% popusta na prvu narudžbu
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Sendgrid

Google analytics