Brza narudžba
Košarica 0 kom

Prehrana za vrijeme zimovanja i skijanja

Datum objave: 31.01.2020.
Komentiraj

Odlazak na skijanje predstavlja odmak od svakodnevnih aktivnosti, podrazumijeva zabavu i opuštanje u krugu obitelji ili prijatelja.

Skijanje je ujedno i naporna fizička aktivnost pa ne bi trebalo zanemariti prehranu. Ona igra ključnu ulogu u očuvanju i izgradnji organizma kod bavljenja sportom.

Za razliku od ostalih fizičkih aktivnosti, kod skijanja je potrebno prehranu planirati unaprijed i dobro se pripremiti.

Treba li povećati unos kalorija?

Skijanjem se troši značajan broj kalorija, ovisno o vašoj vještini, tempu i ritmu skijanja. Prosječno se u sat vremena skijanja potroši 450 kalorija, a rekreativni skijaši provedu i do nekoliko sati dnevno na skijama.

Radi se o povećanoj potrošnji kalorija, ali to nipošto ne znači da morate povećati količinu hrane koju konzumirate ili da možete konzumirati nezdravu hranu bogatu kalorijama misleći da ćete ih potrošiti na stazi. Nećete.

Ono što trebate je nutricionistički bogata hrana koja će nahraniti vaše mišiće i dati vam dodatnu snagu kako biste mogli podnijeti sve napore na skijaškoj stazi.

Na skijanju birajte hranu bogatu vrijednim nutrijentima

Zbog toga je važna priprema i planiranje obroka.

Skijaški doručak

Doručak je, u pravilu, jedini obrok u danu kojeg ćete, uz večeru, moći pojesti u apartmanu i tog trena pripremiti. Ujedno, on je i najvažniji obrok koji vam mora pružiti dovoljno energije za skijaški start.

Kombinacija proteina i masti, kao što je to omlet, usporit će proces otpuštanja energije u organizmu i osigurati vam sate mirne vožnje po snježnim padinama.

Osim toga, preporučljivo je za doručak konzumirati i namirnice koje imaju nizak glikemijski indeks, poput cjelovitih žitarica. Ako inače izbjegavate konzumaciju ugljikohidrata, sada je vrijeme da si ih priuštite, ali ne bilo kojih.

Chia sjemenke, zobena kaša, krekeri od heljde, integralne ili rižine pahuljice savršen su izbor za skijaški doručak.

Prelijte ih jogurtom, dodajte malo meda, sušenog ili svježeg voća i spremni ste za stazu!

Muesli sa sušenim voćem zdrav su početak skijaškog dana

Međuobrok za aktivne skijaše

Na skijaškim stazama možda ćete trebati dva međuobroka, jedan prije ručka i drugi prije večere pa ih pomno planirajte i ponesite dovoljnu količinu.

Uputite li se na stazu nepripremljeni, sigurno nećete moći izdržati gladni do ručka pa ćete posegnuti za prvim brzinskim jelom koje vam se nudi na stazi.

Obično su to suhi pereci od bijelog brašna ili krafne prelivene slatkim preljevom. Takav će vas međuobrok nepotrebno previše koštati, a ujedno će vas i dodatno usporiti. Umjesto da tijelu osigura energiju, spustit će njenu razinu.

Svoj zdravi međuobrok, kao što su to energetske pločice, ponesite sa sobom. One neće opteretiti organizam, a dat će vam energiju za još koji spust do ručka ili večere.

Osim energetskih pločica, koje možete sami pripremiti kod kuće ili ih kupiti u bilo kojoj trgovini zdrave hrane, odličan izbor su i orašasti plodovi.

Domaća granola je hranjiv doručak koji će organizam opskrbiti energijom

Miks badema, oraha, lješnjaka i indijskih oraščića napunit će vas energijom. Dodate li tom miksu još i sušeno voće, poput brusnica ili grožđica, spremni ste pokoriti koju god strminu.

Za djecu obavezno ponesite duplu dozu ovog zdravog međuobroka, oni se brzo umaraju i njihovo tijelo treba dodatnu energiju.

Zdravi skijaški ručak

Nakon nekoliko sati skijanja, osim gladi počet ćete osjećati i umor. Vrijeme je za ručak! I to ne bilo kakav ručak, ručak s pogledom na planine.

Hrvati najčešće pokoravaju talijanska, austrijska i slovenska skijališta. Ovisno o lokaciji gdje se nalazite, nudit će vam se i različiti jelovnici. U Italiji se pripremite na ponudu tjestenine, njoka ili pizze, ali i prefinog variva od ječma ili crostate s povrćem.

Slovenska kuhinja slična je kuhinji kontinentalne Hrvatske pa ćete moći pojesti juhu od gljiva ili heljdine žgance prekrivene vrhnjem.

Austrija postavlja zamke zdravoj prehrani u obliku raznih slastica, štrudla i palačinki, ali nudi i teleće specijalitete i mesna jela s povrtnim umacima.

Skijaški ručak treba biti hranjiv i zasitan

Uz šaroliku ponudu nema izgovora da posegnete za nezdravim namirnicama, posebno ako nakon ručka planirate nastaviti sa svojim skijaškim aktivnostima.

Teža i masnija hrana učinit će vas tromima, opteretiti organizam koji će je nastojati što prije probaviti i, umjesto da okrijepite tijelo, postići ćete kontraefekt.

Apres ski party i večera

Nakon napornog dana na skijama spremni ste za čašu piva ili kuhanog vina. Ipak, nikako nemojte preskočiti obrok prije opuštanja na apres ski partyju.

Zdrave masti poput zrelih sireva, maslina, orašastih plodova ili avokada regenerirat će vaše mišiće.

Ugljikohidrati će najbrže stići u tjelesne stanice, oporaviti ih i dati im potrebnu energiju. Ako su oni vaš odabir za večeru, neka to bude integralna tjestenina ili proizvodi od cjelovitih žitarica.

Večeru na skijanju ne biste smjeli preskakati

Voće je prepuno antioksidansa i sadrži pravo bogatstvo vitamina i minerala koji podižu vaš imunitet i jačaju organizam.

Konzumirajte ga u što većim količinama tijekom skijaške avanture, čak i u večernjim satima.

U nedostatku svježeg voća, uvijek možete posegnuti za sušenom varijantom koja čuva visokovrijedne nutrijente.

Izbjegnite dehidraciju na skijalištu

Zime su svake godine sve blaže pa se skijaši odlučuju za skijanje na udaljenim austrijskim ili talijanskim glečerima gdje nadmorska visina prelazi nekoliko tisuća metara.

Osim vrtoglavice i umora, mučnine i nedostatka zraka, u takvim se uvjetima često javlja suhoća usta i žeđ.

Redovita konzumacija vode na skijalištu nužna je kako bi se ove nuspojave spriječile, a dovoljna hidratacija organizma utječe i na smanjenje bolova u mišićima i manju mogućnost oštećenja lokomotornog sustava.

Hidratacija tijela smanjuje mogućnost pojave bolova u mišićima

Postalo vam je jasno, na skijalištu trebate piti što više tekućine.

Ne, to ne uključuje alkohol. Osim što je zabranjeno skijati pod utjecajem alkohola i većina uređenih inozemnih skijališta takvo ponašanje strogo kažnjava, alkohol snižava tjelesnu temperaturu, usporava metaboličke procese u tijelu i nepovoljno djeluje na tjelesnu izdržljivost.

Jedite zdravo, skijajte puno i budite oprezni. Vratite se doma puni dojmova, odmoreni i zdravi. Ključnu ulogu u tome odigrat će vaša prehrana.

Orašasti plodovi

Zdravi doručak

 

Komentari
Održimo zdravu vezu
Prijavom ostvaruješ 10% popusta na prvu narudžbu
Zatvori

Vaša privatnost i osobni podaci su nam bitni. Sukladno novoj Općoj uredbi o zaštiti podataka ažurirali smo naša Pravila privatnosti.

Kako bi se osigurao ispravan rad ovih web-stranica, ponekad na vaše uređaje pohranjujemo male podatkovne datoteke poznate pod nazivom kolačići.

Više o Pravilima privatnosti pročitajte ovdje.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovdje.

 

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svakog posjeta našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Google maps
Sendgrid

Google analytics